onsdag den 17. november 2010

Så er det vist sengetid.

Nå… Det set ikke ud til, at vi kommer uden om endnu en tur i manegen med indvandredebatten.

Spørgsmålet er så, hvilket niveau vi så skal debattere på?

I den forgangne uge var Dansk Folkeparti ude med en påstand om, at der på grund af de store, grådige og altid sultne indvandrefamilier, nu ikke længere er saftevand og kage i landets venteværelser.
Selv for DF er det sgu under lavmålet.
Min erfaring er, at det kun er børn der skændes om saftevand og kage.
Jeg er vokset op med to yngre søstre og en mor, som har været dagplejemor igennem mere end tyve år. Så jeg ved hvad jeg snakker om.
Jeg kan lige se min mor ta’ kærligt fat i kinden på lille DF og sige ”Du er da vist ved at være lidt træt hva’… mon ikke det er ved at være din sengetid”.

Men det er godt mediearbejde fra DF. De kender deres besøgstid. Der er to tidspunkter på året, hvor man altid kan regne med DF. Det ene tidspunkt er i folketingets sommerferie, også kaldet agurketiden. Her er DF altid på pletten. Her har DF medierne for sig selv og kan komme med alle deres prøveballoner i alle størrelser og farver. Mest hvide. Så er der det andet tidspunkt, hvor vi altid kan regne med DF; og det er under finanslovsforhandlingerne. Her er det at DF skal have noget for mandaterne. Det er det rene hundehandel. Der findes ikke en økonomisk situation, der er så vigtig, at DF ikke er villig til, at kaste landet ud i økonomisk ruin, hvis ikke de får nogle stramninger på udlændingeområdet.

Hvem er velkommen i DF-land?
Jeg har for nyligt hjulpet en indvandrefamilie fra Rumænien. Konen, der er uddannet folkeskolelærer i Rumænien, blev fyret fra jobbet som rengøringsassistent pga. at hun var gravid med parrets andet barn.
Jeg kan her bemærke, at hun ikke har lagt hospitalsvæsnet unødigt til last under sin graviditet; eller spist alt deres kage for den sags skyld. Hun havde tre deltidsjobs, men er nu fyret fra det ene job pga. graviditeten, og er fyret fra det andet job pga. finanskrisen.
Trods en stor lyst til, at arbejde, har hun nu kun et job. Nå ja, og så de supplerende dagpenge fra fagforeningen… I hvert fald de næste tredive uger.
Hendes mand har ikke mindre end to ingeniøruddannelser, der er anerkendt i Danmark på cv’et.
Siden de kom til Danmark har han arbejdet på en svinefarm som ufaglært landarbejder.
Han er nu arbejdsløs i løntilskudsjob.
De er veluddannede mennesker, der gerne vil arbejde. De er medlemmer begge medlemmer af a-kasse og fagforening og har optjent dagpengeret som alle andre. Den ældste af deres drenge går i dansk skole. Den yngste går bare (lige begyndt at gå).


Det er ikke et diskriminerende pointsystem vi har brug for. Vi har brug for arbejdspladser!
Var det ikke bedre, hvis DF brugte finanslovsforhandlingerne til, at forbedre Danmarks økonomiske situation? Så kunne vi få folk i arbejde igen. Danske som rumænske.

Skulle vi ikke omdøbe finanslovsforhandlingerne til ”DF’s sengetid”?
Lad os alle samme ta’ kærligt fat i kinden på en DF’er og sige ” Du er da vist ved, at være lidt træt hva’… mon ikke det er ved, at være din sengetid”.

1 kommentar:

  1. Jeg synes det er fantastisk, man laver en aftale i.fbm. finansloven, en aftale som absolut ingen kender indholdet af. Det er da grotesk at sige ja til en aftale, man ikke kender indholdet af.
    Jeg samlinger det med at sige ja til at deltage i et spil poker, uden at kende reglerne.
    Nu er de så endelig blevet enige om aftalens indhold, problemet er så nu, at ingen aner hvilke konsekvenser indholdet af aftalen får. Min forudsigelse er at udlændngeaftalen bliver lavet om, præcis som udlændingeloven er lavet om 18 gange siden Anders Fogh blev statsminister i 2001.
    Jeg ved ikke om det er sengetid, men det er i hvert fald.....DYBT GO`NAT

    Kurt Poulsen

    SvarSlet